Journal 2011 ~ #230

Profesional ker jadi hacker?? tgk mcm pengecut jer??
Hari ni hari yang begitu membebankan dan menyaratkan kepala HOTAK aku ni.. mana tidak nya berita Protal Kerajaan M'sia yang mempunyai url kat belakang .gov.my bakal di godam. Huh!! untuk apa?? kenapa nak godam?? Aku panggil orang-orang mcm ni memang PENGECUT!! kenapa nak godam kalau tak puas hati kat kerajaan pon ada cara dan saluran lebih baik kan untuk meluahkan segala ketidakpuasan hati kan. Hmm.. tak pasal-pasal orang yang tak berdosa termasuk aku ni menyusahkan kepala otak aku ni.

Semalaman aku tak tidur semalam semata-mata nak memastikan laman web company aku tak di godam. Walaupun tak seberapa tapi data tu amat penting. At least tak der ler data yang hilang, pada Team IT thanks sebab lakukan sesuatu yang terbaik. Adoii aku tak tahu la manusia-manusia ni, dah pandai dah reti guna teknologi tapi merosakkan teknologi, kalau rasa nak tunjuk hebat cipta ler sesuatu yang membanggakan ni tak buat perkara yang membuat orang merasa menyampah dan menyusahkan orang ramai.

Pada PENGODAM-PENGODAM yang tak BERTANGGUNGJAWAB tu.. apa korang dapat?? BAYARAN bagus ker korang hack laman web kerajaan tu?? HUH!! kalau godam terus kaya macam Bill Gates tu tak per? ni menyusahkan diri korang jer buat hal macam tu hmm.. 

Ok lah pada korang berhati-hati dengan segalanya... jangan lakukan perkara BODOH yang mampu menyusahkan orang lain ok. INGAT pesanan ini!! Hidup untuk kesenangan BUKAN hidup dalam MENYUSAHKAN!! Adiosazz!!

No comments: