Journal 2011 ~ #229

Alahai rindu betul nak update weblog aku ni, sorry ler pada korang yang mengikuti journal weblog aku ni. Ketika ini aku berada di Sabah, seperti mana korang tahu kampung aku kat Sabah. Khamis lalu aku menerima panggilan telefon dari mak aku, biasalah gosip-gosip anak beranak jer kalau mak aku telefon, tapi kali ni lain pula mak aku bagitahu aku, nenek aku masuk hospital sebab muntah darah!! Huh!! aku apa lagi panik tak tentu pasal juga, rasa macam nak terbang pon ada hihi tapi aku cuba sikap lagak tenang. 

Petang tu juga aku balik rumah, packing semua baju-baju aku dan terus bergegas ke KL Sentral untuk cari tiket kapal terbang, mau x mau aku pilih penerbangan MAS, niat di hati nak balik malam tu juga tapi tiket pula penuh so aku terpaksa ambik 1st flight dari KLIA ke KKIA. Kesian juga pada 'si dia' tak pasal-pasal kena ambik aku secara mengejut. Sorry sayang tak sengaja (^_^)

Keadaan nenek aku nampak macam serius tapi keputusan doktor belum diterima lagi, banyak benda yang kena ambil kira, salah satunya faktor usia nenek aku yang makin tua dan uzur. Yang aku kesian tu mak aku dah la tak berapa sihat tapi adik beradik mak aku ni semua tak boleh harap masing-masing dengan hal masing-masing. Kekadang aku naik menyampah tengok perangai makcik dan pakcik aku yang mengada-ngada tu. Yang paling best tu ada pula yang buat tak tahu jer MAK diorang masuk hospital. Aku rasa macam nak sepak terajang jer diorang ni tak der tanggungjawab langsung. Isk!! ikut kan hati dah lama aku jerit kat muka diorang tu tapi aku kena banyak bersabar maklumlah dah masak sangat dengan perangai diorang tu yang berlagak pandai tapi sebenarnya bodoh!! Memalukan diri sendiri jer.

Ok lah hari ni flight aku balik KL 7.05 malam so, lepas ni aku update lagi cerita yang panas lagi sensasi untuk tatapan korang semua yer.. Adiosazz!!

No comments: