Journal 2011 ~ #243

Masih blm tlambat utk aku wish selamat ari raya kt korg yg mbaca weblog aku ni. Hmm.. agak lama juga aku x update weblog ni oleh krn ksibukan keje n tugasan yg perlu aku selesaikn. Kali ni mcm2 citer aku nk share sbenarnya. Ada yg baik ada yg x baik jg.

Mood aku beberapa minggu ni lepas balik opis mng TAK OK!! so sape2 yg kena tempelak, kena makin kena sumpah serana tu harap maklum yerk!! dan pd mereka2 yg rasa nk cr pasal sila pk beribu kali!! 

Sejak aku balik dr kmpg ni aku makin benci nk dtg opis terutama skali bila masuk unit aku, ntah aku rs menyampah pon ada juga sbb org2 kt unit aku ni susah nk ckp suka ckp belakang n suka tikam belakang pn ada gak. Skg ni aku buat x peduli jer mls nk pk byk klau ada peluang yg lebih baik aku nk cabut jer dr AIM ni. Bukan x sayang tp klau da buat rs sakit ati baik blah jer dr terus sakit ati. Baik anak buah baik bos sama jer perangai aku tgk!! Yang bos plak asyik bg arahan suruh buat itu buat ini, aku ingat lg laporan analisis aduan pelanggan yg sepatutnya dia buat x buat smpi 6 bulan bila tnya dia kata asyik study case jer tp aku tgk file tu tetap dlm rak file!! SHIT!! study case konon!! akhirnya aku kena buat dia dpt nama BABI betul!! aku mng x puas hati, bos dulu tau tanggungjawab dia goyang kaki jer tahu!! Bagi arahan tp keje x buat, yg jd mangsa org lain memang BABI!!

Kat unit aku ni ada Jabatan Pengarah Urusan, kiranya aku share unit la dgn jabatan tu, yang aku x suka dgn jabatan tu bukan pengarah urusan tp PA dia yg over acting perasan bagus sgt!! mcm SETAN adalah aku tgk!! Perangai buat org sakit hati. Buat keje mcm BABI juga suka menyusahkan org lain. Kiranya aku x bleh pandang la muka dia. Entah kenapa?? BENCI, MELUAT, MENYAMPAH dan MARAH pun ada. Aku memang x suka dengan dia sbb dia Kaki AMPUH bos, kaki BODEK dan kaki REPOT pada bos!! Nasib baik la aku bleh sabar dgn perangai BURUK dia tu! Klau bcakap x pk, suka mengarah org satu hal KO PK KO SAPE nk arah2 org BABI ANJING betul!!

Bulan ni penuh majlis sebenarnya, baru2 ni open house opis aku.. terus terang aku katakn pagi tu aku masuk skejap jer sbb utusan visa pegawai2 nk ke Bangladesh. Lepas jer aku dpt dokumen yg d perlukan aku terus ke kedutaan Bangladesh! selesai jer urusan utk proses visa aku terus blah ke tempat lain HARAM aku x masuk opis x dtg majlis tu sbb aku x suka POMPUAN SIAL yg suka mngada2 BAJET BAGUS sangat tapi sebenarnya SETAN BERTOPENGKAN MANUSIA!! sbb apa aku ckp mcm tu sbb perangai dia mcm aku ckp sblum ni la berpura-pura baik tp HATI BUSUK MULUT LONGKANG!!

Malam khamis depan pon sama aku x akan dtg majlis bacaan yasin n doa selamat kt opis baru nnti, sbb POMPUAN SIAL tu jg. Aku mmng x akn dtg aku mng x bleh tgk muka SIAL tu, bg aku dia mng suka cr pasal dgn org. PENYIBUK!! suka ambik HAL ORANG LAIN, TIKAM BELAKANG PON DIA JUGA!! Apa2 event yg ada kaitan dgn dia atau melibatkn dia mng aku x akan libatkn diri sbb aku x suka!! Jangan HARAP aku nk dtg ari perasmian bangunan AIM nnti!! Begitu jg dgn AKC kt Bukit Gambang nnti, biar keje aku sume siap lepas tu aku bg kt org lain jer utk buat persembahan multimedia tu nnti, aku mng x mo pg sbb POMPUAN SIAL tu. Oleh kerana sakit hati aku selama ni aku pendam dan simpan sampai mati pon aku x akn maafkn, Selama mna pon kita baik, selama mna pon kita sabar kesemua itu ada batasannya. 

PERINGATAN!! pada diri aku jg. Hari makin hari usia semakin tua, klau hidup slalu mnyusahkn org slalu mnyakitkn ati org mati kelak lebih azab d terima ini krn, pengalaman aku sndiri mlihat adik mak aku yg suka mnyakitkn ati org lain ketika putus nyawa terasa azab sbb bukan sume org boleh maafkan perbuatan dia so pada POMPUAN SIAL tu jg klau rs2 nk hidup mcm tu sila2 kn la tambah dosa sedia ada!!

No comments: