Journal 2011 ~ #240

Sedar tak sedar dah 7 hari kita berpuasa dan hari ni hari pertama aku menduduki exam. Nasib baik datang awal ke PJ Learning Centre pagi tadi, tup..tup ada student bagitau aku exam kat Bangunan Peperiksaan UM, isk!! hanging betul aku, bila plak tukar lokasi exam ni? yg pihak pengurusan peperiksaan OUM ni pon satu next time sehari seblom exam tu reminder ler student yg ambik paper n just sent SMS jer bgtau subjek tu kena sit exam kt tempat lain. Hantu betul buat pahala aku kurang jer, yg diorg ni suka ler student marah2 cos x tahu lokasi exam. Bukan sume orang sempat nk buka sistem myVLE OUM tu terutama skali aku ni yg sibuk dengan keje n urusan bisnes aku yg memang x tersempat nk online. 

Aku rasa mcm nk give up jer dgn study kt OUM ni, kekadang aku rasa mcm menyusahkan pon ada, belajar mcm tu mng la nmpk senang tp pihak OUM kekadang x pernah nk ambik berat pasal student n lecture yg ada tu entah ada kualiti atau x??? (sbb terjadi masa aku ambik subjek communication theory). Berbeza masa aku study kt Cosmopoint College, All lecture mng best pandai takcle student utk minat belajar. Aku tgk lecture kt OUM ni bukan nyer mengajar mengikut sukatan yg di beri klau ada pon mcm x reti jer nk bg pendekatan yg lebih jelas sume ikut buku. Yang kelakarnya masa aku ambik subjek Introduction To Multimedia plak lecture tu asyik masuk class lmbt jer aku naik muak dgn lecture mcm tu, buang masa aku jer x de dispilin. Mcm ni ker lecture?? kata lecture dr oversee tp bahasa english pon lingkang pukang, ntah la class meet aku yg berasa dr Sri Langka tu paham ker x apa dia ckp!! muka jer harap lawa tp hampess!!!

Huh!! ni lg satu citer yg kelakar, masa aku g exam semester lepas. Ada satu pegawai peperiksaan tu klau ckp pelat semacam jer, sebutan 'ANDA' jer ANDE' perosak bahasa betul. Kalau u all mengata org Sabah punya bahasa mcm org batu bahasa korg lebih teruk dr apa yg aku dgr?? mcm ni ker OUM pnya standard pegawai OUM. More then batter dr org2 kt opis aku ni walaupun berbilang bangsa n budaya, reti juga guna bahasa melayu dgn betul. 

So pihak OUM take note!! n pandang serius benda ni sbb semua benda2 ni adalah perkara yg meng'image kn organisasi OUM.

No comments: