Journal 2011 ~ #225

Lagu Yuna - Penakut menjadi teman aku ketika ini, walaupun adakalanya ingin aku lontarkan segalanya tapi tak sanggup aku mengungkapkan satu persatu terlalu banyak persoalan dan pertanyaan pada diri ini sebenarnya. Teka teki sering menjadi teman dalam hidup aku. Aku cuba menjadi positif untuk kebaikan diri agar tidak bersedih lagi. Memanglah sedikit terkilan bila orang yang kita sayang kita kasihi memberi pelbagai jawapan dan alasan untuk kepentingan diri sendiri demi masa depannya, aku akur semua itu.

Biarlah apa pun alasanya aku cuba menjadi diriku sendiri, jalan yang aku pilih berikan dia sedikit waktu untuk merealisasikan impiannya, aku hanya mampu berdoa agar dia berjaya kelak demi masa depannya sendiri dan juga keluarganya. Ada baiknya kita lebih mendiamkan diri untuk mencari ketenangan diri demi kepentingan bersama.

No comments: