Journal 2009 ~ #105

Saat ini aku menanti saat-saat terindah dalam kehidupan ini walaupun kadang kala terlalu banyak dugaan aku terima namun aku pasrah atas segalanya kerana setiap yang hadir itu adalah pengujian buat iman ini, saat ini aku menanti sesuatu yang belum pasti tindakan ini namun jika aku gagal melakukannya aku pasti akan tewas.

Jangan pernah mengalah kerana aku seharusnya berani mengambil risiko ini jika aku gagal dan kalah pasti aku akan tewas dengan percaturan hidup ini. Seandainya kebenaran itu berpihak pada aku pasti jalannya mudah dan indah atas pertolongan dari DIA, jika kebenaran itu bukan untuk aku maka rintangan itu pasti diuji seadanya.

Ya Allah pada-Mu aku berserah dan bertawaqal atas segalanya beri aku petunjuk, kekuatan dan hidaya-Mu untuk aku melangkah lebih jauh atas apa yang terjadi padaku ketika ini. Ya Allah sesungguhnya aku reda jika ini jalan yang telah aku pilih demi masa depan dan kebahagiaan buat diri ku ini..

No comments: