Journal 2009 ~ #114

Hari 25 Disember 2009 genap 23 tahun arwah ayah ku pergi, al-fatihah.. sejenak aku terfikir perlukah aku meneruskan segala apa yang telah berlaku? mungkin iya atau mungkin tidak aku terasa bosan bila melihat hari yang ku lalui ini membuat aku bosan dan menyampah dengan persekitaran seharian aku, mungkin aku perlu tahu apa sebab dan mengapa? entahlah malas untuk berteka-teki dan bosan untuk mencari jawapan sebenar. Mungkin aku lebih selesa sebegini atau menerima sahaja keadaan yang ada serta membiasakan diri sendiri. Aku masih ingat lagi suatu soalan aku ajukan kepada sesorang "why you like me?" dia menjawab "couse you like me, independent and confident" aku cuma berfikir sejenak betulkah semua itu atau hanya pandangan pada mata kasar? entahlah biarlah keadaan menentukan segalanya mungkin aku tak perlu menyesal atas apa yang telah terjadi namun harungi segalanya tanpa ada sesiapa disisi ini.


~ Ressa Herlambang - Menyesal ~

Semula Ku Tak Yakin
Kau Lakukan Ini Padaku
Meski Dihati Merasa
Kau Berubah Saat Kau Mengenal Dia

Bila Cinta Tak Lagi Untukku
Bila Hati Tak Lagi Padaku
Mengapa Harus Dia Yang Merebut Dirimu

Bila Aku Tak Baik Untukmu
Dan Bila Dia Bahagia Dirimu
Aku Kan Pergi Meski Hati Tak Akan Rela

Terkadang Ku Menyesal
Mengapa Ku Kenalkan Dia Padamu

Terkadang Ku Menyesal
Mengapa Ku Kenalkan Dia Padamu

No comments: